Urnové pomníky jako alternativa

Posted in Služby

Popel zesnulých se tradičně dává do plastových schránek, které však nejsou nijak esteticky vzhledné. Proto na ně jsou vytvořeny ještě urnové schránky či urnové pomníky, které jednak ochrání popel před jakýmikoliv vlivy počasí, ale i vypadají dobře a urnový pomník může posloužit jako alternativa ke klasickému hrobu, pokud si nebožtík přál být po kremaci pochován.

urnový pomník

Náhrada hydraulického šroubení

Posted in Firmy

Ve světě hydraulických systémů je tolik nezbytných součástek, že si to laik nedokáže ani představit. Ani motorová vozidla se nepyšní tolika šroubeními a dalšími malými "spojovátky", bez kterých by nebyl hydraulický stroj výkonným pomocníkem. A právě tyto hydraulické šroubení se občas opotřebí a potřebují nahradit. Jak na to?

Ozvučovací techniku nepodceňujte

Posted in Služby

Dostali jste za úkol uspořádat takovou drobnou městskou akci a najednou se z toho vyklubala zábava pro stovky lidí? Možná nevíte, kde vám teď stojí hlava, ale to, co opravdu potřebujete je kvalitní ozvučovací technika. Ať už bude hrát hudba nebo máte v plánu pouze mluvené slovo, není nic horšího, když se z reproduktorů ozývá chrčení a každé druhé slovo si publikum musí domyslet.

Ozvučovací techniku si nemusíte kupovat, dnes už jsou specializované firmy, které vám ji za poplatek vypůjčí. Navíc vám poradí, jaký typ by se hodil na venkovní či naopak uzavřené akce a vysvětlí vám veškeré ovládání. Pokud se ale takový typ akcí opakuje, popřemýšlejte nad nákupem ozvučovací techniky, opakované půjčování nemusí být ekonomicky nejvýhodnější.

Běžný asynchronní motor

Posted in Top odkazy

Třífázový asynchronní motor, který společnost AEG vyvinula už v roce 1889, je v průmyslu stále hojně využíván, neboť je velmi univerzální. Možnosti využití třífázových asynchronních motorů vzrostly s příchodem softstartérů a měničů frekvence. Třífázové asynchronní elektromotory pracují na principu Lorentzovy síly, kterou vyvolává pohyb elektrického náboje v magnetickém poli. Statorem vytvořené točivé magnetické pole vyvolává sílu, která působí na rotor motoru a roztáčí jej. Vinutí statoru běžného asynchronního motoru je vyrobeno z mědi, rotor s kotvou nakrátko mívá vinutí z hliníku, mědi nebo jiného vhodného materiálu. Třífázové asynchronní elektromotory připojené přímo k síti dosahují třídy účinnosti až IE4.

Dopravní značení pro Prahu

Posted in Top odkazy

Nedílnou součástí logistických areálů je dopravní značení. V čem je to výhoda pro obě strany? Jednak pro usnadnění manažera logistiky a jednak pro samotné řidiče nákladních vozů nebo kamionů. Tyto značení se mírně liší od těch klasických z běžné dopravy. Každý areál má nárok na individuální požadavky tak, aby přesun byl co nejefektivnější. V těchto průmyslových halách je také za potřebí užívat speciálního materiálu - akrylátové, mma nebo epoxidové barvy. Zároveň ale musí firmy respektovat zákonodárné nařízení, které navíc umocňuje Evropská Unie. To jsou požadavky zejména na bezpečnostní značení únikových cest, nebezpečných zón atd. Pokud vlastníte průmyslovou halu v okolí Prahy, nechejte se inspirovat špičkovou firmou Dopravní značení Praha.

Veřejné osvětlení

Posted in Top odkazy

Veřejné osvětlení měla již mnohá antická města. Po jejich vzoru převzala tento výdobytek i velká města islámského středověku a později též některá evropská města. Osvětlení zprvu zajišťovaly hořící pochodně, pravidelně rozžíhané ohně v železných klecích a na pánvích nebo olejové lampy, jejichž pozdější zdokonalenou podobou byly argandské lampy. V době rozvoje moderních měst v 19. století bylo zaváděno plynové osvětlení, zpravidla na sloupech. Například v Brně byla postavena plynárna a zřízeno plynové veřejné osvětlení v roce 1846. Poté, co Pavel Nikolajevič Jabločkov vynalezl a František Křižík zdokonalil obloukovou lampu, elektrické osvětlení rychle vytlačovalo plynové. Takzvaná Jabločkovova neboli ruská svíčka měla udělen patent roku 1876, v roce 1878 ji Jabločkov předvedl na Světové výstavě v Paříži. Křižík si svou první inovaci nechal patentovat roku 1878. V současné době má většina obcí své veřejné osvětlení, ve městech většinou souvislé. Silnice a dálnice mimo zastavěnou část obce se v České republice obvykle neosvěcují.